2010-11-07  19:11:42

I väntans tider...

...eller inte haha.

Sitter och väntar på J på Skypisch så under tiden hinner man ju plitta ner några rader här.
Igår blev det fönsterputsning i hela lägenheten. För er som inte redan vet det så är det verkligen rumptråkigt och helt meckigt! Lättare om man skulle bo i ett enplanshus så man slipper hänga halvt ut genom det ena fönstret för att putsa det andra... Därefter bjöds det på mysig fika ute i Laröd hos Johanna och Oscar, de ville prova sin nya kaffemaskin ;) Mums vad gott det var. Jag är helt sugen på att köpa en sån... Perfekt när man bara vill ha en kopp, även godare!
Sen hem till päronen och käka gott och kolla på lite gamla videofilmer, bl.a. från mammas 50 årsfest.. hahaha... Jag skratta så jag grät när det var dans och alla var helt stökiga. Pia och Thomas äger dansgolvet, mamma rörd till tårar av allt, pappa springer runt och ber mig sänka musiken, Anders springer runt med cykelhjälm och Matilda och Jocke sitter och diskuterar Jockes utgångsvanor.

Med andra ord... Total kaos - men förbaskat roligt! hahaha..

Efter det bar det hem till Joss för lördagsmys med chibbe, dibbe och vin. Vid 11.30 sluta Pys jobba och dök upp sen satt vi och snacka till ca 02.00... Sen var det bara till och pallra sig hemåt pch krypa ner i bingen. Förbaskat trevlig och rolig kväll som vanligt haha :D

Idag har man hunnit med lite mer flyttstäd, men helt ärligt mest degande i fotöljen (ja min enda fotölj i vardagsrummet eftersom sofforna såldes för 3 veckor sen). Sen blev det en promenad ner i stan på sen-eftermiddagen. Vilken härlig kväll alltså... Kripsig kyla och alldeles vindstilla! Lite skitsnack på Konne med Pys på vägen hem och nu har man landat i fotöljen igen... kl 9 är det "feel good-movie" nr 1 - Bridget Jones!


Bra timing för nu ringer nöten här också! Perfe!


Soo long lovers!





Kommentarer
Postat av: Frida H

Hahah.. Mamma och Thomas har alltid funkat väldigt bra(???) ihop. De är likna galna, men är det då han har slipsen på huvudet eller är inte det någon av uffes eller tattes födelsedagar?? Har blivit så många fester genom åren. Minns din pappas bäst, då jag filmade allt ;)



Vad är det för kaffemaskin de har? Jag går och drömmer om en egen.

2010-11-08 @ 10:19:28
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Postat av: S

hahaha.. nä det är inte då han hade slipsen på huvudet. Det var på Uffes 50 årsfest, då blev det ju ringdans och allt hahaha... Jag kom ut från köket och blev meddragen och fatta ingenting!



Jag kommer inte ihåg vilket märke dem hade men det var inte Nespresso i alla fall för det var den jag tänkte köpa :)

2010-11-08 @ 15:16:43
URL: http://keepingup.blogg.se/
Postat av: S

Jag kanske ska ta med filmen på lördag så kan vi njuta av synen av våra fantastiska föräldrar haha :D

2010-11-08 @ 15:17:38
URL: http://keepingup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Don't fill your life with days, fill your days with life.